Z racji wielokrotnie powtarzających się pytań o moją sinkę robię krótki poradnik co jak i dlaczemu.

Oto jak wygląda w przybliżeniu stats po wejściu do gry na poziomie hell:

Po użyciu fade:

Osiągi po precast w tym bo (lvl 55) na 5 skillerach i 5x 20hp sc:
Wartownik Błyskawic: 13k dmg.
Wartownik Śmierci: 4.5k dmg, 18,6 yard zasięg ce.
Porażająca Pajęczyna: 5k dmg.
Zniknięcie: 65@, 21%dr, 82% reduced curse.
Blok Szponami: 58%.
Mistrz cieni: lvl 39, 5.9k hp (bez bo), 2150 atk, 95@.
HP: 6.1k.
Mana: 700+.
Deff: 19k.
Stats:Str: 0.
Dex: w zależności ile nam brakuje po założeniu wszystkiego do progu 108 lub 98 (eth skok energii).
Vit: wszystko.
Energy: LUL
Najważniejsze 3 skróty:LS -> Wartownik Błyskawic.
DS -> Wartownik Śmierci.
Fade -> Zniknięcie.
Drzewka:Ogólny skill order wygląda tak: LS > DS > Synergie do LS > Mistrz Cieni.
Drzewko pułapek docelowo wygląda tak:

Drzewko dyscyplin cienia wygląda następująco w każdy skill pakujemy 1pkt, wszystkie pozostałe pkt po wymaksowaniu pułapek pakujemy w mistrza cieni. Jeśli skille zostały poprawnie rozdane na 98lvl będziemy mieli w 4 skillach pułapek i mistrzu cieni po 20 pkt. Ostatni pkt (99lvl) dajemy w fade.
Moje "key bindings":F1 -> LS.
F2 -> Teleport.
F3 -> DS
F4 -> Uderzenie umysłu.
F5 -> Płaszcz Cieni.
F6 -> Fade.
F7 -> Mistrz Cieni.
F8 -> Zwiększona Szybkość.
Najważniejsze 3 skille (LS, Tele, DS) są na 3 pierwszych klawiszach. Uderzenie umysłu przydaje się do zablokowania niektórych mocniejszy bosspacków (np fale baala). Jest to też kluczowy skilli dla sinki na hard eventach odpowiednio używany może zredukować liczbę zgonów wszystkich osób w grze nawet do 0.
Płaszcz cieni zmniejsza obronę przeciwników więc de facto pomaga mercowi i cieniowi bić immune, minus jest taki że jest to klątwa. Fade główny skill w precast daje nam mega boost do resów, zmniejsza czas trwania klątw do praktycznie 0, co jest nieocenione zwłaszcza na brh i daje nam % dr = lvl fade co czyni nas mega tanky. Mistrz cienia to drugi merc z porównywalnym a momentami większym dmg i super tanky (~20k hp z bo). Zwiększona szybkość jest po to by móc wyłączyć fade, który niestety redukuje czas trwania także kaplic gdy je klikniemy (po ich aktywowaniu wrzucamy znów fade).
EQ:W plecaku nosimy Kostkę Horadrimów, pochodnię, książkę identyfikacji, 5x skiller do Pułapek najlepiej z hp (w moim przypadku 35,37,40,40,44), 5x sc z hp i annihilus. Ja osobiście zostawiam sobie prostokąt 2x4 do podnoszenia każdego przedmiotu jaki pada jest to wygodne rozwiązanie, poza tym ten build nie wymaga więcej skillerów.
Broń: Skok Energii (Shael) / Skok Energii (Shael). Do szponów wrzucamy runę shael dla przed ostatniego progu ias. Interesują nas jedynie szpony 3/2/2 (pajęczyna / LS / DS).
Głowa: Stalowy Woal > Shaco. Dlaczego? Mamy sporo @, darmowe all stats, mnóstwo deff, kosztem nieco hp i many oraz %dr, który nadrabiamy z fade i tak. Ale co najważniejsze mamy zajebisty wygląd i wyglądamy jak prawdziwa "PRO SIN". Woal socketujemy +5/-x light RBF. Gryf to crap, poza dmg, który nam jest nie potrzebny nie daje nic użytecznego.
Zbroja: Enigma ja osobiście używam ap można ją obejrzeć
tutaj, na samym dole strony. Nie ma realnych alternatyw.
Pas: Arach - nie ma alternatywy.
Buty: Kapcie żywiołów, Piaskowy kształt lub dancery. Kapcie żywiołów dają nam extra manę i sporo dmg, piaskowy kształt daje sporo vit, fhr, dancery natomiast dają nam parę pkt w drzewko cieni co jest dobrym rozwiązaniem jeśli merc sobie nie radzi (mocniejszy cień), fhr i dex, który zmniejsza nam wydane pkt na szpony.
Rękawice: Kajdany magii +1 sin. Wersja dla biedniejszych Łapki żywiołów, dmg jest praktycznie ten sam z tym że nie mamy tego +1 do skilli sinki i cbf co pozwala wywalić kruczy lód.
Amu: Random Mara. Po wrzuceniu fade brakuje nam ~20 res do 75@ więc każda mara wypełnia tę lukę dodatkowo zapewnia ona 2sk i 5 all stat. Imo kozak.
Swap: Ondal 6sk do precast fade.
Ringi: Jest kilka opcji. Jeśli mamy kajdany mocy to zakładamy bk + jakiś ładny rare ring (dex, hp, mana > inne stats). Jeśli używamy Łapek Żywiołów zakładamy kruczy lód + kruczy lód / bk / rare ring. Ogólnie bk > soj.
No dobra ale dlaczego bk > soj? Z prostego powodu. Pasek z miksturami ma 4 kolumny. 1 i 2 wypełniamy miksturami pełnego wzmocnienia do leczenia merca i czasem siebie (naprawdę rzadko ich używam dla siebie). Kolumna nr 3 wypełniamy Super Miksturami Odnowienia Many. Dlaczego? Bo możemy i nic nas to nie kosztuje z sojem i tak byśmy ich potrzebowali, kwestia tego jak często ich użyjemy, a zawsze jest ich pełno po tłuczeniu mobków. Kolumna nr 4 zostaje na zwoje portalu do miasta bo po co nam książka, która tylko zawala miejsce w eq? Dodatkowo zawsze łatwiej otworzyć szybkie tp wciskając 4 niż otwierając inwentarz, szukając książki i dopiero otwierając portal. Naprawdę wiele razy można uniknąć śmierci w ten sposób bez potrzeby robienia relogów. No i bk daje hp, a soj nie
Skok Energii / Skok Energii (c/c) vs Hoto / Spirit (h/s):
Widzę mnóstwo sinek ze standardowym zestawem hoto / spirit i najczęściej powtarzają one to samo: "Jestem mega squishy / szybko padam". Problem zestawu h/s jest bardzo oczywisty, wymusza on na nas użycie zwiększenia szybkości by nadrobić szybkość stawiania pułapek. Tracimy w ten sposób w stosunku do c/c ~30@, 20%dr i 3 sk w LS i DS blok szponami, który działa na wszystko w tym skille i co najważniejsze daje nam 2 dodatkowe pułapki. Mówiąc prościej zestaw h/s przy wszystkich pułapkach daje ~55k dmg i mnóstwo ms. Zestaw c/c daje ~90k dmg, max @, mnóstwo %dr, blok szponami działający na wszystko no i stylowy wygląd. Wnioski wyciągnijcie sami ;]
Mercedes:
Z racji że pułapki są traktowane jako zwierzęta "-res" nie działa więc kluczowym przedmiotem jest RW Nieskończoność (Infinity). Na klatę bierzemy Stalową skorupę ze względu na klątwę decreap stosowanej jako mini amp, a na głowę stalowy cień (uniq armet). Klatę i kask socketujemy tym co nam pasuje, zwykle jest to jool ias adds albo ed adds.
Co do samej gry wielkiej filozofii nie ma, nie mniej jednak tym buildem nie trzeba się obawiać o robienie tele, praktycznie na zwykłych eventach nie ma mobków mogących nas zaskoczyć swoimi atakami z wyjątkiem sukkubów (magic dmg). Ten build zapewnia jeden z najbezpieczniejszych clear w grze bo ta sin jest prawie nieśmiertelna z takim eq.